Денсаулық сақтау саласындағы ғылыми ұйымдар мен білім беру ұйымдарының ғылыми-педагог кадрларын бағалау қағидаларын, білім алушылардың медициналық білім беру бағдарламалары бойынша білімі мен дағдыларын бағалау қағидаларын бекіту туралы
Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің 2019 жылғы 23 сәуірдегі № ҚР ДСМ-46 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2019 жылғы 24 сәуірде № 18577 болып тіркелді.
"Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы" 2009 жылғы 18 қыркүйектегі Қазақстан Республикасы Кодексінің 7-бабы 1-тармағының 125 - тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:
1) осы бұйрыққа 1-қосымшаға сәйкес Денсаулық сақтау саласындағы ғылыми ұйымдар мен білім беру ұйымдарының ғылыми-педагог кадрларын бағалау қағидалары;
2) осы бұйрыққа 2-қосымшаға сәйкес Білім алушылардың медициналық білім беру бағдарламалары бойынша білімі мен дағдыларын бағалау қағидалары бекітілсін.
2. Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің Ғылым және адами ресурстар департаменті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіпте:
1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;
2) осы бұйрықты мемлекеттік тіркелген күнінен бастап күнтізбелік он күн ішінде қағаз және электрондық түрдегі, мемлекеттік және орыс тілдеріндегі көшірмелерін ресми жариялау және Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің Эталондық бақылау банкіне енгізу үшін "Қазақстан Республикасының Заңнама және құқықтық ақпарат институты" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жіберуді;
3) осы бұйрықты ресми жариялағаннан кейін Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің интернет-ресурсына орналастыруды;
4) осы бұйрықты мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің Заң қызметі департаментіне осы бұйрықтың 1, 2, 3 және 4-тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.
3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Денсаулық сақтау вице-министрі О.А. Әбішевке жүктелсін.
4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланғаннан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.
Қазақстан Республикасының |
Е. Біртанов |
|
|
|
Қазақстан Республикасы |
||
Білім алушылардың медициналық білім беру бағдарламалары бойынша білімі мен дағдыларын бағалау қағидалары 1-тарау. Жалпы ережелер
1. Білім алушылардың медициналық білім беру бағдарламалары бойынша білімі мен дағдыларын бағалау қағидалары (бұдан әрі - Қағидалар) "Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы" 2009 жылғы 18 қыркүйектегі Қазақстан Республикасы Кодексінің (бұдан әрі - Кодекс) 7-бабы 1-тармағының 125-тармақшасына сәйкес әзірленді және білім алушылардың медициналық білім беру бағдарламалары бойынша білімі мен дағдыларын бағалау тәртібін айқындайды.
2. Қағидалар меншік нысанына және ведомстволық бағыныстылығына қарамастан денсаулық сақтау саласындағы ғылыми ұйымдар мен білім беру ұйымдарына (бұдан әрі – білім және ғылым ұйымдары) қолданылады.
3. Осы Қағидаларда мынадай терминдер мен анықтамалар қолданылады:
1) білім алушылардың медициналық білім беру бағдарламалары бойынша білімі мен дағдыларын бағалау (бұдан әрі - білім мен дағдыларды бағалау) - білім алушылардың білім беру бағдарламаларын меңгеру сапасын және медициналық қызмет көрсету үшін қажетті құзыреттердің (білім мен дағдыларды) қалыптасу деңгейін бағалау;
2) білімді бағалау (компьютерлік тестілеу) – білім алушылардың медициналық білім беру бағдарламалары бойынша теориялық білім деңгейін компьютерлік жолмен анықтау;
3) білімді бағалау нәтижелерінің хаттамасы – компьютерлік тестілеудің қорытындылары бойынша білім алушылардың медициналық білім беру бағдарламалары бойынша білімін бағалаудың жиынтық нәтижесі;
4) дағдыларды бағалау – білім алушылардың медициналық білім беру бағдарламалары оларды көрсету барысында практикалық дағдыларымен меңгеру деңгейін анықтау.
4. Білім мен дағдыларды бағалауға медициналық білім берудің барлық деңгейінде білім алушылар жатады.
5. Білім алушылардың білімі мен дағдыларын бағалау оқыту мамандықтары бойынша жүргізіледі және денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті орган бекіткен тиісті мамандық бағдарламалары түлектерінің құзыреттерінің тізбесіне негізделеді.
2-тарау. Білім алушылардың медициналық білім беру бағдарламалары бойынша білімі мен дағдыларын бағалау тәртібі
6. Білім алушылардың білімі мен дағдыларын бағалау екі кезеңнен тұрады:
1) білімді бағалау (компьютерлік тестілеу);
2) дағдыларды бағалау.
Білім мен дағдыларды бағалау білім алушының таңдауы бойынша (қазақ, орыс немесе ағылшын) тілінде жүргізіледі.
7. Білім алушылардың білімі мен дағдыларын бағалауды уәкілетті орган аккредиттеген ұйым жүргізеді.
8. Білім мен дағдыларды бағалау денсаулық сақтау саласындағы ғылыми ұйымдар мен білім беру ұйымдарының немесе денсаулық сақтау саласындағы ғылыми ұйым мен білім беру ұйымымен келісім бойынша бағалау жөніндегі ұйымның базасында жүргізіледі.
9. Тест тапсырмаларын, клиникалық тапсырмаларды әзірлеу, сараптау және жаңарту тәртібін бағалау жөніндегі ұйым жүзеге асырады. Тест тапсырмаларының, клиникалық міндеттердің техникалық ерекшеліктері денсаулық сақтау саласының кадрларын даярлау бағыты бойынша Оқу-әдістемелік бірлестіктермен келісіледі.
10. Білімді бағалау (компьютерлік тестілеу) жүз тест тапсырмасынан тұрады. Тестілеудің жалпы уақыты-150 минут (2 сағат 30 минут).
Өту балы тест сұрақтарының жалпы санынан 50% құрайды.
Білім алушылардың жауаптары балдық жүйе бойынша бағаланады:
0 - 49 балл-қанағаттанарлықсыз;
50 - 69 балл - қанағаттанарлық;
70 - 89 балл – жақсы;
90 - 100 балл - өте жақсы.
11. Білімді бағалауды жүргізу кезінде:
1) тестілеу өткізілетін ғимаратқа ұялы телефондарды, смартфондарды, электрондық гаджеттерді, оқу әдебиеттері мен жазбаларды алып келуге және пайдалануға;
2) бағалау жөніндегі ұйым өкілінің рұқсатынсыз тестілеу өткізілетін ғимараттан шығуға, орын ауыстырып отыруға және өзара сөйлесуге жол берілмейді.
12. Осы Қағидалардың 11-тармағында көрсетілген талаптар бұзылған жағдайда бағалау жөніндегі ұйымның өкілі емтихан тапсырушыны тестілеу залынан шығарып жібереді, ол туралы акт жасалады.
Мұндай жағдайда аудиториядан шығарылғанға дейін берген дұрыс жауаптары үшін жинаған балы тестілеу нәтижесі болып табылады.
13. Білімді бағалау (компьютерлік тестілеу) нәтижелерінің хаттамасы апелляцияны есепке алмағанда, тестілеу өткізілген күні білім және ғылым ұйымдарына ұсынылады.
14. Білімді бағалауға (компьютерлік тестілеу) келмеген білім алушыларға нәтижелер хаттамасында "қатысқан жоқ" деген белгі қойылады.
15. Білім бағалаудан (компьютерлік тестілеуден) өтуге келмеген білім алушылар келмеу себептеріне қарамастан, тестілеуден бағалау жөніндегі ұйымның базасында өтеді. Келмеген білім алушылар үшін тестілеуді өткізу мерзімі мен шарттарын бағалау жөніндегі ұйым анықтайды.
16. Компьютерлік тестілеу нәтижелері бойынша қанағаттанарлықсыз баға алған жағдайда, білім алушылар дағдыларды бағалаудың екінші кезеңіне жіберілмейді.
17. Білім алушылардың дағдыларын бағалау оқытудың соңғы нәтижелеріне сәйкес клиникалық құзыреттілікті бағалаудың тиісті әдістерін (объективті құрылымдалған клиникалық емтихан, шағын клиникалық емтихан және басқалар) қолдана отырып жүргізіледі.
18. Емтихан алушылар дағдыларды бағалауды денсаулық сақтау саласындағы ғылыми ұйымдар мен білім беру ұйымдарының базасында симуляциялық орталықтардың ресурстарын пайдалана отырып жүзеге асырады.
19. Білім алушылардың практикалық дағдылары балдық жүйе бойынша бағаланады:
0 - 49 балл-қанағаттанарлықсыз;
50 - 69 балл – қанағаттанарлық;
70 - 89 балл – жақсы;
90 - 100 балл-өте жақсы.
20. Дағдыларды бағалау нәтижелері дағдыларды бағалау күні беріледі. Дағдыны бағалаудың қорытынды нәтижелері апелляцияны ескере отырып, апелляциялық комиссияның жұмысы аяқталғаннан кейін апелляцияға өтініш берілген күннен бастап 2 күннен кешіктірілмей беріледі.
21. Білім мен дағдыларды бағалау нәтижесі екі кезеңнің балдарынан жинақталады және орта арифметикалық сан шығарылады және қорытынды нәтиже төмендегідей бағаланады:
0 - 49 балл-қанағаттанарлықсыз;
50 - 69 балл – қанағаттанарлық;
70 - 89 балл – жақсы;
90-100 балл-өте жақсы.
22. Білім мен дағдыларды бағалау нәтижелері денсаулық сақтау саласының кадрларын даярлау бағыты бойынша Оқу-әдістемелік бірлестіктермен келісілген ерекшеліктерге сәйкес білім және ғылым ұйымдары әр бітірушіге беріледі.
3-тарау. Апелляциялық өтініштерді беру және қарау тәртібі
23. Даулы мәселелерді шешу және білім алушылардың құқықтарын қорғау үшін білім мен дағдыларды бағалауды жүргізу кезеңінде денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органның бұйрығымен Республикалық апелляциялық комиссия құрылады.
Апелляциялық комиссияның құрамы 5 мүшеден кем емес тақ саннан тұрады.
24. Апелляциялық комиссияның құрамына жоғары білікті ғылыми-педагог қызметкерлер, әдіскерлер, аккредиттелген бағалау ұйымының, үкіметтік емес ұйымдардың өкілдері кіреді.
25. Бағалаудың бір немесе екі кезеңінің нәтижелерімен келіспеген жағдайда білім алушылар емтиханнан кейін 24 сағат ішінде апелляцияға беруге құқылы.
26. Апелляциялық комиссия қараған білім мен дағдыларды бағалау нәтижелерінің қорытынды хаттамасы апелляциялық комиссияның отырысынан кейін келесі күні ұсынылады.
4-тарау. Қорытынды
27. Техникалық және кәсіптік білім беру бағдарламалары, орта білімнен кейінгі білім, жоғары білім, тәжірибеден өту және резидентура бойынша білім мен дағдыларды бағалаудың оң нәтижелері маман сертификатын беру туралы өтініш беруге негіз болып табылады.
28. Білім мен дағдыларды бағалау денсаулық сақтау саласындағы білім және ғылым ұйымдарының қаражаты есебінен ақылы негізде жүргізіледі. Қайта тапсырылған және дәлелсіз себептермен келмеген жағдайларда төлем білім алушылардың жеке қаражаты немесе Қазақстан Республикасының заңнамасында тыйым салынбаған өзге де қаражат көзі есебінен жүргізіледі.
29. Білім мен дағдыларды бағалауды жүргізу бойынша қызмет көрсеткені үшін баға прейскурантын бағалау жөніндегі ұйым бекітеді.
© 2012. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің «Қазақстан Республикасының Заңнама және құқықтық ақпарат институты» ШЖҚ РМК
Об утверждении правил оценки научно-педагогических кадров научных организаций и организаций образования в области здравоохранения, правил оценки знаний и навыков обучающихся по программам медицинского образования
Приказ Министра здравоохранения Республики Казахстан от 23 апреля 2019 года № ҚР ДСМ-46. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 24 апреля 2019 года № 18577.
В соответствии с подпунктом 125) пункта 1 статьи 7 Кодекса Республики Казахстан от 18 сентября 2009 года "О здоровье народа и системе здравоохранения" ПРИКАЗЫВАЮ:
1. Утвердить:
1) правила оценки научно-педагогических кадров научных организаций и организаций образования в области здравоохранения согласно приложению 1 к настоящему приказу;
2) правила оценки знаний и навыков обучающихся по программам медицинского образования согласно приложению 2 к настоящему приказу.
2. Департаменту науки и человеческих ресурсов Министерства здравоохранения Республики Казахстан в установленном законодательством Республики Казахстан порядке обеспечить:
1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;
2) в течение десяти календарных дней со дня государственной регистрации настоящего приказа направление его копии в бумажном и электронном виде на казахском и русском языках в Республиканское государственное предприятие на праве хозяйственного ведения "Институт законодательства и правовой информации Республики Казахстан" для официального опубликования и включения в Эталонный контрольный банк нормативных правовых актов Республики Казахстан;
3) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства здравоохранения Республики Казахстан после его официального опубликования;
4) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа представление в Департамент юридической службы Министерства здравоохранения Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1), 2) и 3) настоящего пункта.
3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на вице-министра здравоохранения Республики Казахстан Абишева О.А.
4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.
Министр здравоохранения |
Е. Биртанов |
|
|
|
Приложение 2 |
||
Правила оценки знаний и навыков обучающихся по программам медицинского образования
1. Правила оценки знаний и навыков обучающихся по программам медицинского образования (далее – Правила) разработаны в соответствии с подпунктом 125 пункта 1 статьи 7 Кодекса Республики Казахстан от 18 сентября 2009 года "О здоровье народа и системе здравоохранения" (далее – Кодекс) и определяют порядок проведения оценки знаний и навыков обучающихся по программам медицинского образования.
2. Правила распространяются на научные организации и организации в области здравоохранения независимо от форм собственности и ведомственной подчиненности (далее – организации образования и науки).
3. В настоящих Правилах используются следующие термины и определения:
1) оценка знаний и навыков обучающихся по программам медицинского образования (далее – оценка знаний и навыков) – оценка качества усвоения обучающимися образовательных программ и уровня сформированности компетенций (знаний и навыков), необходимых для оказания медицинских услуг;
2) оценка знаний (компьютерное тестирование) – определение уровня теоретических знаний обучающихся по программам медицинского образования компьютерным путем;
3) протокол результатов оценки знаний – сводный результат оценки знаний обучающихся по программам медицинского образования по итогам компьютерного тестирования;
4) оценка навыков – определение уровня владения обучающихся программ медицинского образования практическими навыками в процессе их демонстрации.
4. Оценке знаний и навыков подлежат обучающиеся всех уровней медицинского образования.
5. Оценка знаний и навыков обучающихся проводится по специальностям обучения и основывается на перечне компетенций выпускников программ соответствующей специальности, утвержденном уполномоченным органом в области здравоохранения.
Глава 2. Порядок проведения оценки знаний и навыков обучающихся по программам медицинского образования
6. Оценка знаний и навыков обучающихся включает два этапа:
1) оценка знаний (компьютерное тестирование);
Оценка знаний и навыков проводится на языке по выбору обучающегося (казахском, русском или английском).
7. Оценка знаний и навыков обучающихся проводится организацией, аккредитованной уполномоченным органом.
8. Оценка знаний и навыков проводится на базе научных организаций и организаций образования в области здравоохранения или организации по оценке по согласованию с научной организацией и организацией образования в области здравоохранения.
9. Порядок разработки, экспертизы и обновления тестовых заданий, клинических задач осуществляется организацией по оценке. Технические спецификации тестовых заданий, клинических задач согласовываются с Учебно-методическими объединениями по направлению подготовки кадров здравоохранения.
10. Оценка знаний (компьютерное тестирование) состоит из 100 тестовых заданий. Общее время тестирования составляет 150 минут (2 часа 30 минут).
Проходной балл составляет 50% от общего количества тестовых вопросов.
Ответы обучающихся оцениваются по бальной системе:
0 - 49 баллов – неудовлетворительно;
50 - 69 баллов – удовлетворительно;
11. Во время проведения оценки знаний не допускается:
1) вносить в помещение, где проводится тестирование и пользоваться сотовыми телефонами, смартфонами, электронными гаджетами, учебной литературой и записями;
2) разговаривать между собой, пересаживаться и покидать помещение, в котором проводится тестирование без разрешения представителя организации по оценке.
12. При нарушении требований, указанных в пункте 11 настоящих Правил представитель организации по оценке удаляет экзаменуемого из зала тестирования, о чем составляется акт.
В таком случае результатом тестирования будут являться набранные баллы за правильные ответы до удаления из аудитории.
13. Протокол результатов оценки знаний (компьютерного тестирования) без учета апелляции предоставляется в организации образования и науки в день проведения тестирования.
14. Обучающимся, не явившимся на оценку знаний (компьютерное тестирование), в протоколе результатов проставляется "отсутствовал".
15. Обучающиеся, не явившиеся для прохождения оценки знаний (компьютерное тестирования), вне зависимости от причины неявки, проходят тестирование на базе организации по оценке. Сроки и условия проведения тестирования для не явившихся обучающихся определяет организация по оценке.
16. При получении неудовлетворительной оценки по результатам компьтерного тестирования обучающиеся) не допускаются ко второму этапу оценки навыков.
17. Оценка навыков обучающихся проводится в соответствии с конечными результатами обучения с применением соответствующих методов оценки клинической компетентности (объективный структурированный клинический экзамен, мини-клинический экзамен и другие).
18. Оценка навыков осуществляется экзаменаторами на базе научной организации и организации образования в области здравоохранения с использованием ресурсов симуляционных центров.
19. Практические навыки обучающихся оцениваются по бальной системе по каждой станции:
0 - 49 баллов – неудовлетворительно;
50 - 69 баллов – удовлетворительно;
20. Результаты оценки навыков предоставляются в день проведения оценки навыков. Окончательные результаты оценки навыков с учетом апелляции предоставляются после завершения работы апелляционной комиссии не позднее 2-х дней со дня подачи заявления на апелляцию.
21. Результат оценки знаний и навыков суммируется из баллов двух этапов и выводится среднее арифметическое число и итоговый результат оценивается следующим образом:
0 - 49 баллов – неудовлетворительно;
50 - 69 баллов – удовлетворительно;
22. Результаты оценки знаний и навыков предоставляются организации образования и науки на каждого выпускника в соответствии со спецификациями, согласованными с Учебно-методическими объединениями по направлению подготовки кадров здравоохранения.
Глава 3. Порядок подачи и рассмотрения апелляционных заявлений
23. На период проведения оценки знаний и навыков для разрешения спорных вопросов и защиты прав обучающихся, приказом уполномоченного органа в области здравоохранения создается Республиканская апелляционная комиссия.
Состав апелляционной комиссия состоит из нечетного количества не менее 5-ти членов.
24. В состав апелляционной комиссии входят высококвалифицированные научно-педагогические работники, методисты, представители аккредитованной организации оценки, неправительственных организаций.
25. В случае несогласия с результатами одно или двух этапов оценки, обучающиеся вправе подать апелляцию в течение 24 часов после экзамена.
26. Итоговый протокол результатов оценки знаний и навыков, рассмотренных апелляционной комиссией, предоставляется на следующий день после заседания апелляционной комиссии.
27. Положительные результаты оценки знаний и навыков обучающихся по программам медицинского образования служат основанием подачи заявления для выдачи сертификата специалиста.
28. Оценка знаний и навыков, проводится на платной основе за счет средств организации образования и науки в области здравоохранения. В случаях пересдачи и не явки по неуважительной причине оплата производится за счет личных средств обучающихся или иных источников, не запрещенных законодательством Республики Казахстан.
29. Прейскурант цен за оказание услуг по проведению оценки знаний и навыков утверждается организацией по оценке.
© 2012. РГП на ПХВ «Институт законодательства и правовой информации Республики Казахстан» Министерства юстиции Республики Казахстан